6/20/10

Bila Hati Berbicara~


Bila Hati ini Berbicara....

Jemari meringankan kata...

Bahasa tersusun indah...

Sighah ku susun atur....,

Munajatku .. Hanya pada Mu..

Ya Tuhan,

Aku tidak bimbang andai aku tidak mempunyai pasangan tetapi aku bimbang andai iman yang Engkau berikan kepadaku semakin berkurang, Aku tidak bimbang jika aku tidak hartawan kerana aku bimbang jika aku bukan seorang dermawan, Aku tidak bimbang jika aku tidak dapat cinta pada wanita yang aku idamkan, kerana aku bimbang cintaku padaMu akan berkurang : tetap melangkah, menyusuri jalan sambil melihat dan belajar mengambil hikmah ...

Ingatlah wahai si empunya diri.. andai kamu naik k puncak gunung... lihatlah ke puncak janganlah lihat ke bawah.. hindarilah dari melihat batu2 yg berserakan di sekitar kamu.. Naiklah dengan langkah yg pasti.. Jangan melompat.. Kerana kamu pasti terjatuh... Melangkah lah dgn penuh pasti disulami keyakinan yg jitu.. InsyaAllah kamu kan berjaya...

Ya Allah... kau hilanglah keresahan aku tentang kerjaya ku, masa hadapan ku... sumbangan ku untuk islam... Daku takut Ya Allah, andai tiba satu masa, aku tidak mampu menjadi muslim yg bermanfaat buat agama ku..dan menjadi ketua keluarga yg tidak mampu membina asas keluarga muslim yg kukuh...

p/s: Pohon doa dari semua... moga2 rehlah kami k langkawi dirahmati Allah sentiasa.. sebagai medan bagi kami mgeratkan ukhuwah di samping dapat melihat kebesaran Allah melalui mata hati...




4 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...