12/29/10

Kerana Kita Bersaudara


Kerana kita bersaudara, satu ungkapan satu lafaz, yang cukup indah pabila disebut dan manis pabila dirasa. Jalinan dan pautan ukhuwah yang tidak akan ditelan dek zaman dan pupuh dimamah masa... Alhamdulillah, pada 24-26 jan lalu saya berpeluang menghadirkan diri ke..... ke mana ye ? Mari bersama-sama saya, mengimbau kembali memori ukhuwah yang penuh dengan kemanisan... (^_^v)


(Alhamdulillah walaupun sesibuk mana kita, solat usah dilupa )


(pemandangan alam yang begitu indah, subhanallah ^_^v )

(Peserta yang sporting, hehe.. ye ke, grinade satu !!! )

(aktiviti air yang sungguh-sungguh menarik)

( akibat lebih 600 peserta yang menaiki rakit ni, ada rakit yang hampir hancur)

(Akhir sekali sudah tentulah barisan fasi-fasi yang sangat berdedikasi )
(konon2 nya la, kecuali yang pakai spek berbaju oren tu, hehe )


Untuk paparan gambar-gambar jirim yang lebih dan lebih lagi boleh la klik di sini dan untuk paparan video jirim pula di sini... Begitulah serba ringkas gambar-gambar yang boleh menjadi tatapan buat kita semua.. Tetapi perlu diingat, gambaran-gambaran seperti ini seharusnya disertai dengan memori-memori bersama yang boleh menjadi tautan serta pengerat ukhuwah. Sejujurnya saya katakan saya merindui saat dan ketika program ini berlangsung.. Walaupun saya adalah seorang fasi yang penuh dengan kekurangan (maklumla, macam peserta pun ada, hehe ) Teringat akan kata seorang uncle di taman saya "Your face never determine your age, but your experience is the most important thing " (lebih kurang je maksud) hehee ( ^_^v )
InsyaAllah, jangan rasa rendah diri dengan kekurangan, tampilkan setiap potensi diri, optimumkan tenaga dan kreativiti mu untuk berdakwah, bermain bola juga mungkin (maklumla malaysia menang) tetapi ada satu ibrah yang saya dapat pelajari dari game sebentar tadi,.. alangkah berungtungnya jika Malaysia + Indonesia = Bangsa Melayu Islam yang bisa mengegar dunia. I.Allah... Ayuh bangkitlah "syabab-syabab sekalian" jadilah seperti Nabi Yusof yang memulai dakwahnya di penjara, Saidina Hasan dan Husin mengajari orang tua yang salah wuduknya dengan gaya berlumba, Hasan bin Tsabit yang penakut tetapi membangkitkan semangat perang para mujahidin Islam dengan syairnya yang membakar. Hassan al Banna pula memulai dakwahnya di warung kopi.. bagaimana pula kamu ?

Temui ketenangan kamu di dalam dakwah.. manisnya manikam kalbu.. =_=""




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...