5/29/10

Aku inginkan cinta Mu~



Assalamualaikum wbt, bersyukur rasanya ke hadrat Ilahi, sekali lagi diri ini terus diberi ruang dan peluang dalam menitipkan kata2 hikmah yang ku kira sangat sedikit sumbangan Nya buat islam untuk direnungi bersama... Ya Allah, ikhlaskanlah hati ku ini, luruskan lah ia agar aku bisa mengapai redha Mu...

" Ya Allah, di malam hari yg penuh kesyahduan dan kedamaian ini, ku rasakan diri ini benar2 hina Ya Allah, daku gagal dalam menjadi hamba Mu yang baik..tika sirna malam menampakkan cahayanya, aku terus dimamah bibit2 dosa dan maksiat... aku tidak mampu menahan bicara ku, aku tidak mampu menahan pandangan ku, aku tidak mampu ya Allah... aku tidak mampu....Mana bisa kemudianya aku tega meletakkan diri ku sebaris bersama kekasih2 Mu..??

"Ya Allah, tika aku mula membakar kudratku untuk menuntut ilmu, aku tidak mampu berjuang dengan perasaan malasku... teringat pesan kekasih Mu Ya Allah, " Sifat malas ini perlu dipaksa duhai diri, pujuklah ia,, tika engkau mampu memujuknya,, ia seakan2 memberontak.." mampukah aku menjadi kakasih Mu ya Allah, andai sifat malas ini terus bertakhta di Hati??

"Ya Allah, tika para syuhada' mu sibuk berperang di bumi anbia... apa yang diri ini dapat sumbangkan? Aku terkulai layu dalam ruang duniawi yang penuh hiburan... Aku terus dibuai mesra dibisik kesenangan hidup... "lantas kata2 ini membuatkan hati terusik " Ingatlah duhai si empunya diri,, Sultan Muhammad Al Fateh menakluk Konstantinople pada Usia mu.. dirimu, bagaimana???

"Ya Allah, tika para ilmuan Mu sibuk mencari cebis2 ilmu untuk dikumpulkan menjadi segunung lembaran ilmu, yang dari ilmu itu bisa menerangi masyarakat... apa yang telah aku lakukan.. mereka bergadai harta dan kudrat demi mencari redha Ilmu Mu ya Allah... aku?? apa yang aku lakukan?? Aku hina ya Allah.. Aku sering kali memalitkan arang di hati ku.. lalu ia menjadi tompokan hitam..dan dari tompokan hitam itu lahirlah hati yang kotor... hati yang menjadi nakhoda segala maksiat ...

"Ya Allah, tika remaja2 pilihan Mu bermujahadah menahan nafsu mereka... apa yang telah aku lakukan? Mereka sibuk dalam perebutan menjadi kekasih Mu Ya Allah... mereka menjaga batas2 hubungan, mereka menahan diri dari cinta duniawi... aku? apa yang telah aku lakukan.. aku.. seorang remaja yang lemah..

"Ya Allah, andai kata masih ada lagi ruang dan waktu untukku , Engkau panjangkanlah usia ku.. aku ingin sekali berbakti pada Mu, aku ingin merasai betapa nikmat Nya merasai cinta Mu dengan setulus hati... aku percaya dengan cinta dan redha dari Mu.. aku akan terus berjaya menjadi insan cemerlang di dunia dan di akhirat... Engkau jauhilah aku dan sahabat2 yang aku cintai dari gerbang kemaksiatan .. Engkau sinarilah jalan kami dalam mencari Ilmu yg Engkau redhai... " amin ya Allah..

Alhamdulillah, selesai sudah bicara ku pada malam ini, dan ku kira ia bukan menjadi satu titik noktah dalam ku berbicara pada Mu, ttp menjadi titik tolak bagiku dalam mencari redha Mu....

Ribuan maaf ku pinta juga duhai sahabat, andai entriku pada kali ini lebih berbentuk peribadi,, tujuan di hati, ingin menyampaikan.. maafkan atas segala kekhilafan.. jika ada terkesan di hati.. ayuhlah kita bangkit.. demi islam...demi islam sahabat,, tegarkah dikau melihat islam terus ditindas?.... renung2 kan..
Wallahualam...






1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...